.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دفتر رهبری: وام حج عمره اشکال شرعی دارد

به گزارش اعتدال، وام های اعطایی از سوی بانک ها با استناد به عقد جعاله انجام می شود، در حالی که بانک ها در قبال دریافت این سود ۱۴ درصدی خدمتی انجام نمی دهند.

در همین زمینه و در پی تماس تلفی، دفتر استفتاعات مقام معظم رهبری، این وام را دارای اشکال شرعی دانست.

دفتر استفتاعات حضرت الله خامنه ای با توجه به سود 14 درصدی این وام ها تصریح کرد: این وام، ربوی محسوب می‌شود.

این درحالی است که پیشتر رسانه‌ها خبر داده بودند که دفاتر حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی این وام را دچار اشکال و حرام اعلام کرده اند.

دفتر حضرت ایت الله العظمی وحید خراسانی اعلام کرد اگر سود دریافتی کمتر از ۴ درصد باشد می توان گرفتن این وام را بلا اشکال است و مردم نیز سود چهار درصدی را تحت عنوان کارمزد با بانک ها مصالحه می کنند.

از سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین دکتر موسویان عضو شورای فقهی بانکداری اسلامی نیز در گفت و گو با خبرگزاری ابنا گفت: هیچ توجیهی برای این وام وجود ندارد.

دکتر موسویان افزود: سود جعاله باید در قبال انجام یک کار و خدمتی باشد، اما بانک ها در برابر سود ۱۴ درصدی که از مردم دریافت می کنند، خدمت قابل توجهی انجام نمی دهند که بخواهند این سود را دریافت کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سیدکاظم ساداتی لاجیمی 29 شهريور 1390
در عصر مشروطه شیخ فضل ا... نوری به خاطر حفظ شرعیت و درآمیختن آن در شئونات زندگی به هیچ عنوان کوتاه نیامد و به دنبال وضع قوانین مشروعه بود آنهم در حکومت شاهنشاهی استبدادی ...... چه شده است که در نظام جمهوری اسلامی قوانین غیر مشروع وضع و اجرا می شود و مردو بعداز انجام تازه بفهمند که چه اشتباهی کردند ......... به هر حال افراد میلیونی که با اعتماد به نظام حکومتی و سیستم بانکی اقدام نموده و با دریافت این تسهیلات ثبت نام نمودند تکلیف چیست ؟؟؟؟؟ !!!!!!!!
نا شناس 29 شهريور 1390
پس چرا اين همه تبليغات ان هم در صدا وسيما ؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.